Lust For Life 101

Lust For Life 101
Beschikbaarheid: Op voorraad

Live Aid Goede intenties, legendarische shows en zakken vol coke
Creedence Clearwater Revival ‘We hebben nu meer jonge dan oude fans’
Marillion 'We hadden plat op onze bek moeten gaan’

En verder artikelen over o.a. Fiona Apple, Laura Marling en Buzzcocks, de evergreen van Vandenberg, een terugblik op Neil Young live in Ziggo Dome en natuurlijk de meeste cd- & dvd-recensies!
Volledige inhoud
Prijs: € 6,95
Aantal:  Bestellen
spread

Live Aid Tussen ideaal en optimisme

Op 13 juli 1985 vergaapte de hele wereld zich aan de parade van popsterren die in Londen en Philadelphia optraden om de hongersnood in Ethiopië te bestrijden. Live Aid was daarmee de gebeurtenis van het jaar. Betrokkenen als Francis Rossi van Status Quo, Brian May van Queen, Midge Ure van Ultravox, Nik Kershaw en Howard Jones blikken 35 jaar na dato terug op een dag vol goede intenties, botsende ego’s, legendarische optredens, technische tegenslagen en… zakken vol coke.

spread

De mijlpalen van REO Speedwagon

Het optreden op Live Aid gaf de carrière van REO Speedwagon op een cruciaal moment een belangrijke impuls. De Amerikaanse rockband speelde op 13 juli 1985 in het John F. Kennedy Stadium in Philadelphia voor 100.000 bezoekers. Een veelvoud daarvan volgde het bliksemoptreden wereldwijd via de televisie. Dankzij een episode in een veelbekeken Netflix-serie beleefde de band rond Kevin Cronin dit jaar opnieuw een verrassende opleving. De zanger kijkt terug op deze twee hoogtepunten in zijn loopbaan.

spread

Creedence Clearwater Revival Cosmo's hitfabriek

Na het einde van The Beatles was de grote vraag wie hen zou opvolgen als de grootste band ter wereld. Creedence Clearwater Revival leek volgens critici een goede kanshebber en Cosmo’s Factory, het in juli 1970 verschenen album bomvol hits, bewees dat de mannen die titel in ieder geval in muzikaal opzicht verdienden. De onderlinge verstandhoudingen binnen CCR vertoonden in 1970 echter de eerste barstjes. Een terugblik met bassist Stu Cook en drummer Doug ‘Cosmo’ Clifford.

spread

Fish laat geen tranen meer om Marillion

Het wordt een belangrijk jaar voor Fish. In september verschijnt het album waarmee hij afscheid zal nemen van de muziekindustrie: Weltschmerz. Maar eerst keren we terug naar het begin van zijn illustere carrière met een luxe editie van de plaat die hem als frontman van Marillion in één klap tot ster promoveerde: Script For A Jester’s Tear uit 1983. Toen het maken van ouderwetse progrock zowaar weer een revolutionaire daad was.

OVERIGE INTERVIEWS/ARTIKELEN

  • Fiona Apple Geboren uit artistieke noodzaak
  • Laura Marling 'Trauma verstoort je vermogen om te fantaseren'
  • Mark Lanegan 'Geen autobiografie, maar het verhaal van Seattle'
  • Buzzcocks 'Twijfelaars zul je altijd houden'
  • Jehnny Beth 'Ik wilde geen zanger zijn die slaaf is van zijn band'
  • Rolling Blackouts Coastal Fever 'We vormen samen een machine'
  • DMA's 'Mijn vader was roadie voor Neil Young!'
  • The Magnetic Fields 'Ik neem al die liedjes heel serieus'
  • Lesoir 'Ik wil goede liedjes horen!'


VASTE RUBRIEKEN

  • Expo Het hippiecircus van Joe Cocker
  • Rock & Rondvraag Welke samenwerking voor een goed doel zouden Dave Vermeulen (Voltage), Tim Akkerman en Daniël Polman (X Raiders) nu graag willen zien?
  • De evergreen Vandenberg over Burning Heart
  • Column Anneke van Giersbergen Routine in tijden van chaos
  • Koken met Rockers Cypriotische afelia van Circa Waves-zanger Kieran Shudall
  • Schatjes: fijn spul op verse wax Pop en Bowie: retourtje Berlijn
  • Live! Terugblik op Neil Young in Ziggo Dome (2019)
  • Eindschot Gilby Clarke over pratende dieren, onbeleefde gasten en de hoed van Slash


EN ALTIJD DE MEESTE CD- EN DVD-RECENSIES!